condimente-indiene-indivan

Curcumina sau ibuprofen? Chili sau imunostimulatoare?

India – țara în care se vorbesc peste 40 de limbi și 1600 de dialecte, împărțită în 7 teriorii, cu propriile tradiții. Bucătăria indiană reflectă, de asemenea, această diversitate culturală, însă un lucru este cert: oriunde ai merge să mănânci, toate felurile de mâncare sunt condimentate.

Când spui condimentat, multă lume se gândește la picant, foarte picant, nu se poate mânca de picant ce e. Acest lucru nu este în totalitate chiar așa. Mâncarea indiană este condimentată în sensul în care aceasta cuprinde o gamă largă de condimente, cu diverse arome. Cu alte cuvinte, condimentat s-ar traduce și în foarte aromat.

La început de drum, când ne documentam foarte mult despre bucătăria indiană, am descoperit un lucru foarte interesant, pe care îl vom împărtăși cu voi, în acest articol. Mâncarea indiană își ia gusturile îndrăznețe și complexe din condiment, dar știați că majoritatea dintre aceste condimente stau la baza unor puternice beneficii pentru sănătate?

Se spune că suntem genetic programați să manifestăm o toleranță mai mare pentru condimente, deoarece conțin compuși care contribuie la sănătatea noastră, cum ar fi curcumina din turmeric, ce ajută în lupta împotriva cancerului, sau capsaicina din pudra de chilli, care ajută la protecția inimii.

Astfel, vă vom prezenta cinci dintre condimentele pe care și noi le folosim zilnic, în mâncarea indiană pe care o preparăm, ce prezintă beneficii pentru organism.

Ghimbirul, originar din China, a fost utilizat un timp îndelungat în medicina tradițională chinezească și indiană, pentru tratarea diverselor afecțiuni. Dintre acestea, cea mai susținută și de știința Moderna este prevenirea grețurilor și facilitarea digestiei.

Turmericul, considerat punct de referință în medicina indiană, este un subiect de studiu pentru cercetătorii din domeniul nutriției, datorită curcuminului. Acesta conține peste 100 de compuși activi, iar câteva dintre rolurile cele mai importante pe care le are sunt cel neuroprotector, reducerea inflamațiilor, adjuvant în lupta împotriva cancerului, antioxidant.

Cuișoarele, originare în Indonezia, conțin o concentrație ridicată de polifenoli, compuși antioxidanți găsiți în plante. Sunt bogate în acid galic, ce ajută memoria și reduce inflamația cerebrală.

Pudra de chili, bogată în capsaicină, conține antioxidanți și are proprietați antiinflamatoare, oferind ajutor organismului pe mai multe fronturi. Poate scădea colesterolul, reduce riscul bolilor cardiovasculare, a formării calculilor biliari și stimulează sistemul imunitar.

Scorțișoara ajută la scăderea nivelului glicemiei și este folosită în special pentru oamenii care suferă de diabet. Însă, chiar dacă nu ai probleme cu nivelul glicemiei, aceasta ajută la menținerea nivelului optim al acesteia.

Consumate într-o rutină zilnică, aceste condimente renumite ale bucătăriei indiene aduc beneficii surprinzătoare organismului. Noi, într-o porție normală de mâncare indiană caldă și gustoasă pe care v-o servim, folosim toate condimentele menționate anterior. Morala: a curry a day, keeps the doctor away☺

Acest articol nu vine din partea unor specialisti în domeniul medical și nu inlocuiește un tratament, sau un serviciu medical.

condimente-indiene
condimente-indiene

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top