5 motive pentru care trebuie să începi să te concentrezi pe mâncare atunci când te așezi la masă

Primul pas pentru a fi conștient de orice masă fie mic dejun, prânz, cină sau gustare este să… ai ghicit, te așezi la masă. Încă din Antichitate, mai apoi propagându-se în Evul Mediu și mai apoi în epoca modernă a lua masa reprezenta un prilej de socializare. Indiferent de poziția geografică, toate comunitățile de oameni marcau ritualuri, sărbători, evenimente ori crize majore din viața personală având ca punct central: mâncarea.

Simbolistica din spatele uneia dintre cele mai banale activități din viața de zi cu zi a unui om era tocmai manifestarea de sentimente, atenție și interes față de un alt individ ori grupuri de indivizi.

Totuși în zilele noastre masa și mâncarea primesc din ce în ce mai puțină atenție, fiind în mod constant un motiv de îngrijorare: ”Pffff! Nu am timp să mănânc la prânz!” ori prilej de ceartă între oameni: ”Ce naiba mâncăm?”, ”Iarăși supă?”, ”Încălzește și tu ceva de prin frigider și gata…ce mare lucru!”. Mai mult există o tendință generală de a mânca pe fugă, în picioare pe stradă, în metrou ori în fața televizorului, calculatorului, telefonului ș.a.m.d. orice se nimerește. Cele mai recente studii ale sociologilor, medicilor și nutriționiștilor vin în ajutorul nostru și subliniază importanța conștientizării și concentrării pe mâncare atunci când te așezi la masă.

Iată 5 motive pe care trebuie să le ai în vedere atunci când te vei așeza masă:

  1. Mâncatul în fața televizorului, telefonului, tabletei te face să consumi mai mult decât ai avea nevoie și este una din cauzele principale ale kilogramelor în plus.
  2. Mâncatul conștient într-un cadru în care nu există distrageri te face să consumi o cantitate mai mică de mâncare. Un pas cheie pentru toți cei care doresc să slăbească, este dovedit științific că cei care au avut rezultate de lungă durată în procesul de pierdere a kilogramelor în plus, nu au mâncat în fața unui ecran ori în grabă.
  3. Mâncând încet și mestecând foarte bine te bucuri de masă și de alimentele pe care le consumi, savurezi fiecare îmbucătură și ajungi mai repede la senzația de sațietate decât dacă mâncai pe fugă.
  4. Nu doar foamea are impact asupra meselor din timpul zilei. Atenția și memoria ta au un rol deosebit: ai nevoie de aproximativ 20 de minute de mâncat conștient, iar creierul tău va transmite semnalul de sațietate și senzația de foame va fi satisfăcută. Ține minte, lipsa conștientizării actului în sine, nu te va face să îți amintești că ai mâncat, nefiind înregistrat la nivelul memoriei și cel mai probabil după un scurt interval de timp…vei mânca iar.
  5. Mâncatul unor preparate delicioase este o activitate generatoare de plăcere; mâncarea bună și sexul sunt conectate fizic în cadrul sistemului limbic din creier. Sistemul limbic controlează activitatea emoțională la nivelul întregului organism, iar cele două activități generează același tipuri de reacții și secretă dopamina. Dopamina este un neurotransmițător și hormon responsabil cu senzația de fericire și plăcere, așadar te vei simți fericiti și satisfăcut la finalul unei mese delicioase pe care ai savurat-o, conștient de fiecare îmbucătură.

Pentru cei care se hotărăsc să înceapă să se concentreze mai mult pe mâncare și să dedice mai mult timp mesei, o sugestie ar fi să încerce mâncarea indiană. Caracterizată prin bogăția de culori, condimente, texturi și gusturi, gastronomia indiană stimulează până și cele mai conservatoare simțuri. Un lucru este cert, cei ce vor savura un preparat indian vor avea parte de o experiență totală, nu doar de o simplă masă.

Noi îți propunem să exersezi mâncatul conștient alegând un preparat Indivan pe placul tău. Avem un meniu variat, mâncare proaspătă, pregătită pe loc cu ingrediente naturale și livrăm peste tot în București. Punem pasiune și acordăm multă atenție produsului ce va ajunge la tine, așa că dacă dorești să faci primii pași în experiența mâncatului conștient ne-ar face plăcere să fim alături de tine.

Surse:

  • https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4899-3256-3_4
  • https://spoonuniversity.com/lifestyle/food-and-sex-are-the-same-to-your-brain
  • https://www.health.harvard.edu/blog/distracted-eating-may-add-to-weight-gain-201303296037

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top